It giet oan!

13 augustus 2020 - Barneveld, Nederland

Ik heb mijn treinticket geboekt en mijn eerste overnachting in Saint Jean Pied de Port!

Zoals het tot nu toe gaat gebeurt alles op de tijd die daarvoor staat.

Zo ook het boeken van de heenreis. Gisterenavond was de tijd daar rijp voor.

Ik zit op de bank en kijk op de site van booking en ns international. Al eerder was mijn oog gevallen op een overnachtingsplek voor de eerste nacht. Er is dan nog 1 kamer beschikbaar, maar ik durf dan nog niet te boeken. Want wat als corona.....?

De kamer is nog steeds beschikbaar op de 24e zie ik. Dat is de datum die al maanden in mijn agenda staat als vertrekdatum. Oei, maar dat is nu wel heel snel. Ik kijk toch nog even naar de 25e en de 26e. Vol! Oké, dat moet dus gewoon zo zijn. Die kamer is kennelijk bedoeld voor mij op die datum. Ik besluit eerst de trein te boeken, want ja, wat heb ik aan een kamer als ik er niet kan komen.

Dan gaat het snel. Binnen een paar minuten komt aan de onzekerheid van de afgelopen maanden een eind. Ik ga!!

Ik had verwacht dat ik in een jubelstemming zou zijn, maar dat is niet zo. Ik merk bij mezelf dat het gewoon klopt zoals het gaat.

Inmiddels heeft alles wat mee moet de weg naar de keukenweegschaal gevonden. Met volle waterflessen en wandelstokken kom ik op 10,5 kg. Pff, dat is meer dan ik hoopte, maar na 3x de paklijst doorgenomen te hebben zie ik niets wat er nog af kan. Dat zal onderweg wel duidelijk worden bedenk ik me.

20200813_201741

En daar staat hij dan. Mijn backpack. Voor het eerst gevuld met alle spullen die mee gaan. Tot nu toe deed een colafles met water en een aantal dikke handdoeken dienst als trainingsgewicht. Raar idee hoor dat ik straks wekenlang niets méér heb dan wat er in mijn rugzak zit. Ik hoop stiekem dat ik na mijn camino makkelijker afstand kan doen van de grote hoeveelheid spullen in ons huis. De eerste tip van Marie Kondo heb ik al opgevolgd bij het inpakken van mijn backpack. Alle kleren en sokken zijn netjes opgerold ipv opgevouwen. Haha, stap 1 is gezet.

Vandaag was mijn laatste werkdag. Hard gewerkt nog even en met een goed gevoel alles overgedragen. Vanaf nu mag ik het loslaten.

Ik kan gaan aftellen. Nog 11 dagen🤩

1. Ingrid:
    13 augustus 2020
    Yes! Mooi alles klopt. Na maanden van onzekerheid is het nu duidelijk..... je gaat.....Wat geweldig!
  2. Martijn:
    13 augustus 2020
    Goed zo! De camino roept...
  3. Nelleke:
    13 augustus 2020
    Super👍🏻 Mooi dat je toch kan gaan!!! Eindelijk dat het nu duidelijk is👌🏻
  4. Martijn:
    13 augustus 2020
    Mooi, de voorpret is ook begonnen.
  5. Ma:
    13 augustus 2020
    Spannend voor jou maar ook voor ons .Onze dochter gaat in haar uppie de grote wereld .
  6. Jeanny Marugg:
    15 augustus 2020
    Heel gaaf Antoinette! Ik ga je op de voeten volgen😃. Wat een uitdaging dit en stoer van je!