Nog ca. 2 weken te gaan

8 augustus 2020 - Barneveld, Nederland

Vanochtend een training 'wandelen in de hitte met backpack'

Ik moet wel even moed verzamelen als ik om 7.15 uur wakker word, maar om 8.00 uur loop ik dan toch de deur uit. Het is nauwelijks afgekoeld vanacht, maar ik weet dat het nog veel warmer gaat worden vandaag. En dat is al snel voelbaar. Maar ach, van een beetje zweten ga je niet dood, als je maar voldoende blijft drinken.

Ik liep nog niet eerder zo vroeg en het valt me op dat het licht zo mooi is in de ochtend. Ik loop lekker door. Heb het warm, maar het stoort me niet. Na 15 km rust ik even uit onder een boom in het gras. Even de schoenen en sokken uit. Er komen een aantal fietsers voorbij. Ik kijk ernaar en geniet van mijn rustmoment. Hier vlakbij op de route naar huis zit een cafetaria. Ik beloof mezelf op een ijsje te trakteren als ik straks weer ga lopen. Bij het ijsje vraag ik gelijk even om mijn waterfles te vullen, want ik heb nog een uurtje te gaan en het is ondertussen ruim 30 graden.

Wauw, ik realiseer me als ik bijna thuis ben dat het trainen echt vruchten afwerpt. Ik kan zoveel meer dan een paar maanden geleden. 20 km mét 5,5 kg bepakking in tropische temperaturen. Ik ben trots op mezelf.

Over ongeveer 2 weken start mijn avontuur naar Santiago de Compostela. Zin in!

1. Klaas Veldman:
    8 augustus 2020
    Ik wens je veel succes met je voetreis. Hoop dat je niet al te veel hinder gaat ondervinden van de Corona ellende. Ik ben ook van plan ooit naar Santiago te wandelen. Vermoedelijk 2022. Daarom ben ik heel benieuwd en ga ik je proberen te volgen.
  2. A.A. Schaeffer:
    8 augustus 2020
    Mooi Antoinette,het gaat je wel lukken
  3. Marcel:
    13 augustus 2020
    Phoe, stoer zeg. Heel veel succes en wandelplezier.
  4. Annette:
    Ben nu al trots op je!
  5. Peter:
    13 augustus 2020
    Prachtig begin, geniet van de tocht