Dag 11 Melide - Arzúa

17 oktober 2023 - Arzúa, Spanje

En weer een korte dag vandaag van ongeveer 15 km. Als ik na het opstaan en aankleden even naar buiten loop op het balkon van onze kamer voel ik al dat de temperatuur vandaag prima gaat zijn. Misschien even starten met een dun jackje, maar die zal waarschijnlijk binnen no-time uit zijn.

Het waait hard en het lijkt erop dat het gaat regenen. De poncho heb ik dus binnen handbereik in mijn rugzak gestopt.

We ontbijten in de albergue en gaan rond 9 uur op pad.

20231017_085903

Vandaag loop ik samen met Janita. Het is een mooie route vandaag met helaas wel af en toe een stukje langs de weg.

Bij een oud Romaans kerkje uit de 11e eeuw halen we een stempel en steken we een kaarsje aan.

20231017_09225820231017_09230320231017_092448

We komen ergens op een splitsing waar we een alternatieve route kunnen kiezen, maar ik zie op het bord dat ernaast staat dat de originele route een mooie natuurstenen brug heeft. We besluiten de brug te nemen.

20231017_095011

Ik vind het best spannend om Janita droog naar de overkant te krijgen. De stenen zijn nat (en dus een beetje glad) en op een enkele plek heel smal. Ik kan het niet laten een foto van Janita te maken op deze prachtige plek. Ik zet haar op het breedste stuk met de opdracht om niet te bewegen. Dan loop ik snel de brug af en maak ik een foto om haar vervolgens snel weer op te halen voor het laatste stukje van de brug. Ik merk dat Janita heel erg geniet van dit soort kleine uitdagingen op het pad.

Ergens onderweg drinken we nog een kopje thee met een lekker stuk Tarta de Santiago.

20231017_113627

En dan zijn we rond 14 uur in de albergue. De poncho heb ik in de tas kunnen laten, want op een paar mini spetters na is het droog gebleven.

De douche is overheerlijk. Ik kom er bijna niet meer onder vandaan. Maar een paar mensen hebben gezien dat in het naastgelegen restaurant vanmiddag net verse paella werd gemaakt en we spreken met een paar mensen af om daar lekker te lunchen.

Een geweldig plan blijkt, want de paella is superlekker. Ik denk dat ik vanavond niet heel veel meer hoef te eten.

20231017_145124

Inmiddels regent het hier best aardig, dus we hebben echt mazzel gehad dat we droog zijn aangekomen. Ik teken ervoor dat we de komende dagen ook dit weer hebben.

1. Ingrid:
    17 oktober 2023
    Wat een mooi kerkje en fijn dat je zonder poncho hebt komen lopen