Daar ben ik weer.... it giet oan 2.0

31 juli 2022 - Barneveld, Nederland

En zo zijn we 'ineens' 2 jaar verder! Van corona, via een flinke voetblessure naar nieuwe plannen. Zou het nu dan toch echt gaan lukken?

Tsja, daar lijkt het wel op. Op 23 augustus, op één dag na precies 2 jaar later dan het oorspronkelijke plan, stap ik op de trein naar Saint Jean Pied de Port, om van daaruit mijn pelgrimstocht te starten naar Santiago de Compostella. Yeah!!

De voorbereidingen zijn in volle gang. Al weer bijna 3 maanden flink aan de wandel voor de nodige trainingskilometers. En hoewel het soms als 'moeten' voelde, genoot ik van de prachtige wandelingen die ik in de afgelopen periode maakte. Vorig weekend ook mijn backpack maar weer eens afgestoft en mijn 'inboedel' gecheckt. Blijft bijzonder om alles klaar te leggen en te bedenken dat dat alles is waarmee ik 2 maanden zal leven.

20220725_182921

De merinowollen sokken die ik 2 jaar geleden kocht zijn inmiddels versleten. Omdat ik na het wandelen steeds hele nare en pijnlijke rode vlekken op mijn voeten en enkels had, toch maar even een bezoekje gebracht aan de huisarts. Wie bedenkt het, maar blijk ik dus een allergie te hebben voor wolvet!! En dat zat in mijn sokken én in de voetcreme waarmee ik mijn voeten steeds insmeerde. Gelukkig allemaal oplosbaar en dus weer een obstakel overwonnen, het lijkt wel of mijn camino al gestart is...

Ik ben nog steeds niet tevreden over het gewicht van mijn backpack (8,5 kilo inclusief water). Een paar maanden geleden heb ik tegen een medepelgrim gezegd dat zowel ik als mijn backpack op dieet moeten. Zelf ben ik inmiddels een paar kilo kwijt, maar bij mijn backpack wil het nog niet zo lukken. Alles lijkt belangrijk genoeg om mee te nemen🤭 Het begint er op te lijken dat ik met dit gewicht ga starten en waar nodig onderweg zaken loos (terugsturen of schenken aan een mede pelgrim die het nodig heeft). Dat schijnt een heel normaal verschijnsel te zijn op de camino, vooral na de klim door de Pyreneeën!

Deze week ook de eerste trainingskilometers gemaakt met een volle backpack. Zo, dat was wel weer even wennen. De eerste 3 km voelden pittig en stiekem dwalen mijn gedachten af naar de klim op de eerste dag straks in de Pyreneeën. De komende weken gaat Japie (de naam die ik mijn backpack deze week spontaan gaf🤭) dus nog vaker mee. En voor volgende week zondag staat de N70 wandeling bij Berg en Dal op het schema om klimmetjes te trainen (mét de stokken die ik 2 jaar geleden kocht en nog niet heb gebruikt).

IMG-20220731-WA0003

Genieten dus van alle voorpret en ondertussen op mijn werk richting een overdracht aan het werken. Ik vind het spannend, maar voel ook dat ik hier heel blij van word.

Nog 23 dagen te gaan!

1. Esther:
    31 juli 2022
    Leuk, ik ga je volgen...al vast veel succes. Maar ik spreek je voor die tijd nog wel 🤗
  2. Ingrid:
    31 juli 2022
    Het lijken zo weinig spullen voor 2 maanden. Ik neem voor een weekendje nog met mee, haha, naar goed dat hoef ik ook niet op mijn rug mee te nemen. Het aftellen kan nu beginnen, zo spannend! En wat ben je goed bezig geweest de laatste trainingsmaanden.
  3. Antoinette:
    31 juli 2022
    Haha, het lijken niet alleen weinig spullen, het zíjn ook weinig spullen!
  4. Peter:
    31 juli 2022
    Hoi Antoinette, eindelijk... Mooi hoor. Het is een geweldige tocht, en je ontmoet die je nodig hebt, die jou nodig hebben! Enuhhh die rugzak.. mijn Japie woog 15 kilo, (maar ja daar zat bijvoorbeeld ook een houtzaag, houtsnijmessen Ed in), en na wat oefenen ging ook dat prima hoor! Ik ga zeker met plezier je blog lezen en mijn eigen tocht herbeleven. Heel veel plezier! Peter
  5. Willy Hardeman:
    1 augustus 2022
    Hoi Antoinette, ik ben heel benieuwd naar jouw pelgrimstocht verhalen. Veel succes!
  6. Dave:
    9 augustus 2022
    Hi Antoinette, hoe was de N70 wandeltocht met Japie? Ik ga het voorlopig nog houden op de N70 of de Veluwe. Maar ik laat mij graag inspireren door jouw verhalen over jouw droomreis. En wie weet heb ik er iets aan als ik iets vergelijkbaars ga ondernemen. Succes!
  7. Brigitte van den Brink:
    11 augustus 2022
    Antoinette, veel plezier met je avontuur.
  8. Els:
    11 augustus 2022
    Leuk! Ik ga je wandelavonturen volgen. Veel succes, plezier en nieuwe inzichten.
  9. Veronique Stern:
    14 augustus 2022
    Lieve Antoinette, zo vol bewondering over dit project dat ik met belangstelling ga volgen. Veel plezier, kracht, mooie ontmoetingen, prachtige uitzichten en inzichten toegewenst! Liefs, Veronique
  10. Menke Plate:
    15 augustus 2022
    Heel veel succes Antoinette!! Ik ga je volgen, maar gelukkig zien we mekaar donderdag nog even!
  11. Carolien de Wilde van Dijk:
    15 augustus 2022
    Zet em op Antoinette! Ik ben heel benieuwd naar je belevenissen gedurende deze bijzondere wandeling. Ik ga je volgen en wens je ontzettend veel succes toe! You rock! en de roze pumps, die moeten nog even wachten :-)
  12. Erik te Loo:
    15 augustus 2022
    8,5 kg incl water is echt netjes hoor… ik denk idd dat je meer plezier hebt van de kilo’s die je zelf kwijt raakte. Ultreia!