Dag 1 Een bijzondere start met hobbels

24 augustus 2022 - Bayonne, Frankrijk

Wat een dag vandaag! Ik ben nog niet eens aan het lopen en krijg nu al de nodige uitdagingen op mijn pad. Ik vertel er zo over, maar laat ik bij het begin beginnen.

Ik had verwacht gisteren de nodige stress te zullen ervaren. Grappig om te merken dat ik echt zo rustig was. Alsof het hele universum naar me riep dat het goed was. Toch kwam ik niet gelijk in slaap, maar uiteindelijk toch een redelijk goede nacht gehad.

Vanmorgen om 6 uur ging de wekker. Rustig de dag beginnen dacht ik en om half 8 liep ik, vergezeld van man en kinderen, naar het station in Barneveld.

We waren de straat nog niet uit of de eerste traantjes kwamen. Eindelijk ging het echt gebeuren.

Op het station werd ik verrast door een paar lieve vriendinnen die me kwamen uitzwaaien. Dat maakte het afscheid niet makkelijker.

En dan toch, de laatste kusjes en knuffels....

Maar ook gelijk een trein met vertraging, dus spanning, want ga ik mijn aansluiting halen. In Amersfoort rennend over het perron met al mijn bepakking en bovenaan de trap erachter komen dat de trein naar Schiphol niet rijdt. Ahhh, en nu....? Stress en een beetje paniek. Een hele lieve conductrice die me vertelde dat ik hoe dan ook de Thalys naar Parijs niet zou gaan halen. Uiteindelijk lukte het om de trein nog om te boeken, maar ik zou mijn eindbestemming Saint Jean Pied de Port niet meer bereiken. Wel tot Bayonne. Snel geschakeld en besloten om een overnachting te boeken in Bayonne en met de eerste trein de volgende dag naar Saint Jean te gaan en dan gelijk te vertrekken de berg op. En toen kwam er weer rust.

20220823_101437

Ik vond op google maps zowaar een pelgrimsherberg in Bayonne en die had nog plek voor mij.

In de tgv vanaf Parijs vond ik mijn plek tegenover Jim. Een mede pelgrim van 79 die er wat verslagen bij zat want hij was al 1,5 dag onderweg vanuit Michigan, had ook vertraging en daardoor zijn trein gemist. Ik bood hem het telefoonnummer van de herberg aan en gelukkig was er ook voor hem nog een plek.

20220824_080700

Hij was me zeer dankbaar.  Vermoeid aangekomen hebben we samen nog een hapje gegeten op een prachtig plekje langs een rivier.

20220823_212220

Om 22 uur terug bij de herberg (want dan gaan de deuren dicht), nog snel gedouched en het bedje in. Mijn eerste nacht op een slaapzaal. Ben beniewd of ik kan slapen.

20220824_075614

1. Corine:
    24 augustus 2022
    Wat een start! Als ik de foto van jou met Jim zie, word ik helemaal blij; meteen een mooie ontmoeting. Zet 'm op.
  2. Marian Florissen-Schuurman:
    24 augustus 2022
    Je kunt alleen maar pieken als je soms een dalletje hebt. Nu, dalletjes gehad nu alleen nog maar ‘stijgen’.
  3. Veronique Stern:
    24 augustus 2022
    Wat spannend maar dan toch die bijzondere ontmoeting. Soms moet het zo gaan en het wordt vast alleen masr mooier!
  4. Roel van der Meulen:
    24 augustus 2022
    Ondanks alle spanningen en stress zijn dit mooie ervaringen die niemand je meer afneemt.
  5. Annette:
    24 augustus 2022
    Wat een start. Maar ook deze hobbel weer overwonnen!
  6. Carlo:
    24 augustus 2022
    Een hobbelige start, maar de kop is eraf. En dit is je toch maar mooi gelukt. Dus heb vertrouwen en geniet. Wandelkus
  7. Nasrin:
    Hallo Antionette.
    Het is jou eindelijk gelukt om met jou spannend reis beginnen. Veel succes en plezier 😘🙏 Nasrin.
  8. Walter van den Brink:
    24 augustus 2022
    Heel veel succes Antoinette! Leuk om je verslagen te lezen.
  9. Peter:
    hoi antoinette

mooi om je verhaal te lezen en om te zien dat er onrust ontstaat op het moment dat "ons plan" niet door gaat, en dat er eigenlijk altijd een oplossing komt die voldoende goed is. vee succes op "de berg". peter
  10. Hermien:
    Antoinette,
    Fantastisch dat je reis begonnen is !
    Hermien
  11. Tilly:
    24 augustus 2022
    Je reis is amper begonnen en al meteen iemand steun en hulp kunnen bieden. Dan is de "hobbel" van de ochtend al snel vergeten denk ik. Wanneer je die niet gehad had, dan had je deze ontmoeting niet gehad. 😇
  12. Antje:
    25 augustus 2022
    De kop is eraf. Deze tegenslag heb je alweer overwonnen. Wordt vervolgd.
  13. Eric-Jan:
    26 augustus 2022
    Het waren traantjes van geluk omdat we weten hoeveel dit voor jou betekent! Lief dat de dames er waren dat maakte het extra bijzonder. Mooi dat tegenslag gelijk leidt tot een bijzondere ontmoeting.