Dag 7 Sarría - Ferreiros

13 oktober 2023 - Ferreiros, Spanje

Een rustig dagje vandaag, want we lopen maar 15 kilometer!

Helaas is het weer niet meer wat het geweest is. Het is al grijs als we om 8 uur de albergue uitlopen en er staat een windje die voorspelt dat het gaat regenen. Ik loop vandaag met Janita.

We gaan eerst rustig ontbijten en zoeken dan nog even een winkeltje op. Helaas is die onderaan de berg en trap en dus moeten we daarna de stad weer opklimmen. Aan het eind van de stad staan grote letters met de naam van de stad Sarría. We schieten even wat leuke plaatjes, maar nog voordat we verder willen lopen begint het toch wat te regenen. Uit voorzorg gaat de poncho aan.

20231013_084659

20231013_094117

De weg is vandaag eenvoudig te lopen. In veel gevallen over wat bredere paden of zelfs kleine asfaltweggetjes. Qua begeleiding dus een megaverschil met gisteren. Een enkele keer heb ik Janita achter mij lopen of aan de arm, bijvoorbeeld bij een soort stenen bruggetje dat net niet breed genoeg is voor twee.

20231013_121827

Maar voor het grootste deel voldoet de beugel. Met de beugel lopen is heerlijk ontspannen. Hij zwaait wat tussen ons in en geeft mij voldoende mogelijkheid om kleine stukjes bij te sturen als er ergens een steen op het pad ligt, een kuil of een koeienvlaai. En die laatste liggen in de dorpjes regelmatig, zeker als de koeien net vanuit de stal naar de wei begeleid zijn. In de dorpjes liggen de stallen veel rechtstreeks aan het pad. En we willen liefst geen vlaaien aan de schoenen😂

Op een half uurtje voor de eindbestemming lunchen we even. Het is dan ook gestopt met regenen, dus het laatste stuk kan zonder poncho.

We hebben weer een kamer alleen voor ons twaalven met eigen douches en toiletten. Heerlijk luxe.

Mijn wasje wilde gisteren niet drogen dus ging nat mee in de rugzak. Ik besluit samen met iemand een wasmachine en droger te delen om te voorkomen dat ik morgen helemaal niks meer droog heb.

We eten een pelgrimsmenu in het restaurantje van de albergue. Een schattig stenen hutje. De linzensoep is weer heerlijk evenals de kalfsfilet.

20231013_185648

Vanavond even niet zo vrij en los van huis als vorig jaar, want vanuit mijn presidentsrol zijn er een paar dingen die aandacht vragen.

Dan snel nog even deze blog en nu heel gauw slapen. Ik hoor al wat gesnurk om mij heen. Truste!!

1. Joke:
    14 oktober 2023
    Wat heerlijk om je reis weer te volgen Antoinette. Chapeau voor hoe je het allemaal doet en voor jezelf en je maatjes in goede banen weet te leiden!