Dag 49 Even uitblazen in Muxia

10 oktober 2022 - Muxia, Spanje

Ik neem me voor om nog een dagje te relaxen. De albergue sluit pas om 9.30 dus ik doe rustig aan. In de keuken/eetruimte ontmoet ik Lydia uit Rotterdam. We zoeken samen een plek om wat te ontbijten. We mogen de backpack in de albergue achterlaten tot de bus komt vanmiddag (die rijdt namelijk maar 3 keer per dag en ik heb die van 15.15 geboekt). Dat scheelt een hoop gezeul.

Er is eigenlijk maar een cafeetje open, dus dat is makkelijk kiezen. Het is een beetje regenachtig dus wel blijven lekker lang zitten met na het ontbijt nog een extra kopje thee.

Voor de wandeling van Fisterra naar Muxia kan ik ook een certificaat krijgen. Ik wil net op internet gaan opzoeken waar ik die kan halen en dan zie ik in het cafeetje ineens een man ermee lopen. Hem vragen is makkelijker dan zelf uitzoeken.

Even later loop ik met nog een certificaat de deur uit én nog een laatste stempel in mijn credencial. Dat is echt de allerlaatste stempel voor deze camino.

Ik breng het certificaat terug naar de albergue, waar ik hem veilig opberg in de koker met mijn Compostela.

Dan ga ik nog even alleen terug naar de landpunt. Een prachtige plek met grote afgeronde stenen waar de zee op beukt. En een kerkje dat uitkijkt over de zee.

20221010_13445220221010_13424020221010_13255320221010_132848

Ik ga een tijdje op de rotsen zitten en kijk uit over zee. En liggend op een platte steen luister ik met mijn ogen dicht naar het geluid van de zee.

20221010_12582120221010_132221

Wat een heerlijke plek om mijn camino af te sluiten. Aankomen in Santiago was overweldigend, maar dit is de plek waar mijn camino, mijn avontuur eindigt.

20221010_125217

Geen heftige emoties, maar slechts rust.....

1. Peter:
    Top, geniet ervan
  2. Kristīne:
    10 oktober 2022
    Wat ga ik jouw verhaaltjes missen en wat ben ik blij dat het je gewoon gelukt is. Jij hebt het gewoon gedaan! Wat vet!!! En proost!!
  3. Ⓜ️Marleen Kaarsemaker - van der Kuip:
    10 oktober 2022
    Wat heerlijk nog zo’n rustdag om goed af te hechten!
  4. Dave:
    10 oktober 2022
    Mooie afsluitende zinnen Antoinette. Rust na zo’n levensavontuur. Dat verdien je. En dat je deze rust mee mag nemen naar huis.
  5. Debora:
    10 oktober 2022
    Diep, diep respect voor jou! Wat een avontuur! En ik wens je dat je die rust die je daar op die rotsen geankerd hebt, op ieder willekeurig moment weer kan oproepen. Gewoon omdat dat kan! 😘
  6. Caroline:
    10 oktober 2022
    Geweldige ervaring is dit geweest. Echt heel gaaf, zo ‘n periode voor jezelf, top gedaan! Geniet van het terugkijken 😊
  7. Tilly:
    10 oktober 2022
    Wat een ontzettend mooie reis heb je gemaakt en dan zo afsluiten...kijkend over de zee. Je hebt het maar mooi geflikt! 😘
  8. Jiska:
    Beautiful😘
  9. Willy Hardeman:
    11 oktober 2022
    Wat was het leuk om jou te volgen. Nu de rust meenemen. Ga nog heerlijk na genieten!
  10. Helen:
    11 oktober 2022
    Mooie afsluiter Antoinette!🍀
  11. Harriette:
    22 oktober 2022
    WoW Antoinette! Wat een avontuur is dit geweest. Je hebt het gewoon gedaan! Super trots op je en bij het lezen van je laatste dagen… de emotie die je weergeeft die alle kanten opgaan… prachtig! Dan leef je je leven toch echt door en door. Ben heel benieuwd naar wat dit je in de toekomst gaat opleveren. Ik kijk er eenvormig naar uit je straks weer in Ede te ontmoeten. Daar zal je zelf wellicht nog even niet op zitten te wachten 🤣, maar wij wel!!! Geniet lekker na en we spreken elkaar weer 😘