Dag 3 Villafranca del Bierzo - La Portela de Valcarce

10 oktober 2023 - La Portela de Valcarce, Spanje

Vandaag mag ik met Séverine op pad. Als we net na 8 uur de albergue uitlopen is het nog een beetje donker. We starten de dag rustig en gaan bij het laatste barretje even ontbijten. Wederom een heerlijk tostada con tomate.

20231009_09125320231009_091312

Het is nog frisjes als we aan de wandel gaan, maar we besluiten de alternatieve route over de berg te nemen en dat is een behoorlijke klim. Dan krijgen we het snel genoeg warm. Dus toch in korte broek en tshirt van start.

De route is prachtig en voor mij nieuw. Vorig jaar liep ik onderlangs. En gezien de staat van mijn teen toen was dat denk ik beter. Ik heb wel even  getwijfeld of ik de klim nu wel aan zou kunnen gezien mijn kop vol snot.

Net voor de klim koop ik op advies van Anoush een zak keelsnoepjes. Dat helpt enorm om de keel enigszins soepel te houden.

20231009_092915

Het mooie aan klimmen is dat je beloond wordt met prachtige vergezichten.

20231009_100213

Af en toe stoppen we even om uit te rusten. Geen straf gezien het uitzicht.

We hebben mooie gesprekken onderweg en ik geniet ervan om met Séverine te lopen.

20231009_103617

20231009_113433

Ik heb geen idee hoe laat we arriveren bij de albergue. Na een colaatje gaan we lekker douchen en het wasje doen. Daarna is er nog genoeg tijd om lekker op een bankje in de zon wat te kletsen.

IMG-20231009-WA0019

Omdat we in een klein gehucht zitten eten we samen met de hele groep in de albergue.

Ik voel me tijdens het eten doodmoe en besluit, na de check of Séverine goed boven kan komen, lekker naar bed te gaan. Daarom is deze blog ook pas een dag later

1. Peter:
    10 oktober 2023
    Mooie verhalen, goed bezig Antoinette
    Prachtige omgeving toch! Geniet ervan!
  2. Annette:
    10 oktober 2023
    Leuk om je weer zo te kunnen volgen.
    En wel fijn dat je nu toch ook weer een voor jou nieuw stuk hebt gelopen.
  3. Ingrid:
    11 oktober 2023
    Wat leuk dat je nog een nieuw stuk hebt kunnen lopen, ondanks je snot hoofd de hele klim gemaakt. 💪