Dag 7 Uterga - Estella

29 augustus 2022 - Estella, Spanje

Vandaag was ik al vroeg op pad. Mijn klokje gaf 6.23 uur aan. Ik was een van de eersten die uit mijn albergue vertrok. Gertrud vroeg of ik met haar het eerste stuk wilde lopen, alleen tot het licht zou worden. In eerste instantie leek me dat een goed idee, maar mijn gevoel zei dat ik eigenlijk liever alleen wilde lopen vandaag, dus op het laatste moment besloot ik toch niet met haar mee te gaan. Dat was een goede keuze.

Het was pikkedonker toen ik wegliep uit de albergue, dus liep ik met alleen het licht van mijn hoofdlamp. Er was geen ster te zien, alleen de poolster scheen  helder aan de hemel en stond in de richting waar ik heen moest. Hij wees me de weg. Dat moest zo zijn, wetende dat ik een paar maanden geleden een moeder-dochter tattoo heb laten zetten van een poolster. Het was een bijzondere ervaring om daar te lopen, helemaal alleen, en te zien hoe de aarde langzaam ontwaakt en alles weer kleur krijgt na een donkere nacht.

20220829_06315420220829_070736

Ik voelde me vanmorgen erg goed en sterk, dus had er lekker de pas in. Ik had nog niet echt een plan waar ik zou eindigen vandaag.

Na enige tijd haalde ik Gertrud in. Omdat de meeste pelgrims gisteren zijn doorgelopen naar Puenta la Reina (8km verder) en ik de eerste was uit mijn albergue kwam ik geen enkele pelgrim tegen. Dit bleef ongeveer de hele dag zo. Alleen in de dorpjes kwam ik wat pelgrims tegen, maar voor de rest heb ik bijna geen pelgrims gezien. De camino leek wel alleen voor mij vandaag.

20220829_07182420220829_07323120220829_07433220220829_07480220220829_07510220220829_07532020220829_08235020220829_115517

Na 21 km besloot ik nog even door te lopen. Ik kwam een groepje pelgrims tegen die op dat moment een albergue gingen reserveren in Estella. Ze vroegen of ze voor mij ook een bed moesten reserveren. Ik bedankte voor het aanbod, omdat ik nog niet zeker wist of ik tot daar wilde lopen. Dat zou nog een kilometer of 9 zijn. Er was nog een dorpje daarvoor met een albergue, dus ik wilde het nog even aanzien.

Het volgende dorpje was zo saai en zielloos dat ik daar niet wilde blijven. Dus huppekee de benen eronder en nog een stukje door.

Onderweg appte ik Anja hoe hun dag was en waar ze waren. Ze was met James en Frida in Estella. En je gelooft het niet, maar de naam van de Albergue waar ze zaten was Ágora Hostel én er was nog 1 bed vrij voor mij. Ik zeg altijd dat ik niet in toeval geloof en ook dit heeft zo moeten zijn denk ik.

20220829_14483020220829_153919Helaas was de laundry service van de albergue volledig volgeboekt en er is geen gelegenheid om zelf te wassen, dus ben ik naar de gemeentelijke herberg gegaan. Zo grappig hoe makkelijk je hier een wasmachine deelt met bijna vreemden om de kosten te delen. Haha, we hebben het over 3 euro voor de wasmachine en 2 euro voor de droger. We lijken wel echte pelgrims te worden.

Nog even snel een hapje gegeten en nu lekker in mijn bedje. Mijn eigen cabin. Iets meer privacy dan de slaapzalen tot nu toe.

20220829_203632

Helaas wel een dikke blaar gelopen vandaag. Dwz de 2 hele kleintjes van gisteren hebben zich verenigd tot 1 supergrote. Ik zal je de foto besparen. Inmiddels geprikt en getaped, dus even kijken hoe die zich morgen houdt.

1. Veronique Stern:
    29 augustus 2022
    Ik kijk elke keer uit naar jouw verslag. Alsof ik met je mee mag lopen.
  2. Erik te Loo:
    29 augustus 2022
    Ja, dat is het leuke van een beetje buiten de standaard-etappes lopen. Ik herken het hostel in Estella; fijne plek om te zijn.
  3. Marian Florissen-Schuurman:
    29 augustus 2022
    Het is net of we een beetje meelopen (al lig ik nog op het strand van BoaVista)
    Trots op je, meisje. Op de keuzes die je maakt. 🫶 tot de 🌝 en terug
  4. Tilly:
    29 augustus 2022
    Ai, lelijke blaar. Hopelijk heb je er morgen niet zo'n last van. Ga voor je duimen 🤞
  5. Roel van der Meulen:
    29 augustus 2022
    Fijn te lezen dat het een stuk beter ging. Mooi mbt de betekenis van de Poolster, erg herkenbaar.

Weltrusten
  6. Debora:
    29 augustus 2022
    Wat een geweldig mooi reis maak jij! En ik geniet van je prachtige foto’s en je verhalen. 😘
  7. Jiska:
    29 augustus 2022
    Wat ontzettend leuk om te lezen hoe jou reis verloopt met alle "toevalligheden". Hoop dat de blaren snel helen onder deze omstandigheden of iig draagbaar zijn. Dikke knuffel
  8. Ⓜ️Marleen Kaarsemaker - van der Kuip:
    29 augustus 2022
    Wauw Antoinette, zoveel veerkracht…mooi om te zien hoe je invulling geeft aan je reis en bij jezelf blijft! X
  9. Carlo:
    30 augustus 2022
    Hallo Antoinette, behalve van je verhalen, geniet ik ook erg van je foto's. Blijf ze maken! En mocht het af en toe heel zwaar zijn, laat het mij weten, vertel ik je wat over het werk.😉 Want daar kun je zeker niet zo'n mooie foto's maken. Geniet ze.
  10. Alja:
    30 augustus 2022
    Na deze korte periode al een waardevolle leerzame tocht! Mooie ervaringen! Nu nog goed slapen ….