Dag 46 Santiago de Compostela - Finisterre

7 oktober 2022 - Fisterra, Spanje

Vandaag ben ik voor het grootste deel in Santiago.

Ik heb eindelijk een keer een behoorlijk aantal uren geslapen, maar ik voel me er niet per se beter door.

Ik hoef pas om 12 uur uit te checken, dus kan mijn backpack nog even op de kamer laten en ga eerst ergens ontbijten. Pas om 10 uur land ik in een cafeetje vlakbij mijn hostel en doe mij te goed aan een croissantje ham/kaas een theetje en een jus d'orange.

20221007_095217

Daarna wandel ik nog even de stad in. Als ik net voor 12 uur uitcheck blijkt dat ik mijn backpack in een bagagekamer kan opslaan. Dat is het voordeel van een hostel dat tegelijk ook een hotel is.

20221007_10471020221007_10485920221007_11255120221007_13182820221007_131835

Ik voel me vandaag niet goed in de stad en loop een beetje doelloos rond. Het is te druk en ik mis het om iets te doen te hebben (lees: wandelen). Ik pak wel een terrasje om iets te drinken en later om te lunchen en het is heerlijk weer, maar ik merk dat ik de uren aftel tot ik naar het busstation kan gaan. Om 18.30 uur heb ik de bus gereserveerd naar Finisterre.

20221007_145841

Ik app nog even met Anja. Zij is in Porto en vliegt vandaag naar huis. Ze omschrijft hetzelfde gevoel als ik heb terwijl ze rondloopt in de stad en ze noemt het slaapwandelen. Dat is wel een beschrijving die aansluit bij mijn gevoel.

Voordat ik naar het busstation loop, haal ik bij de supermarkt nog even wat proviand voor de komende 2 wandeldagen, want onderweg schijnt er niet echt veel te zijn.

Onderweg naar het busstation krijg ik een enorme steek in mijn teen en maak me wat zorgen, maar het blijft bij die ene steek. Ik hoop dat het lukt om nog 2 dagen te wandelen van Finisterre naar Muxia.

De bus doet er 2,5 uur over. Ik merk dat ik heel moe ben en vandaag voor het eerst verlang ik naar huis.

De eigenaresse van de albergue waar ik verblijf (PorFin) is heel lief en attent. Koffie en thee in de keuken zijn vrij te gebruiken en ze zet morgenochtend wat madeleines klaar. En ondanks dat mijn naam niet goed gespeld is, word ik met een schelp met mijn naam erop welkom geheten bij mijn bed. Wat een fijne ontvangst!

20221007_212423

1. Annette:
    8 oktober 2022
    Succes nog, je laatste 2 wandel dagen.
  2. Hermien:
    8 oktober 2022