Dag 17 rustdag in Burgos

8 september 2022 - Burgos, Spanje

De hotelkamer voor mij alleen was heerlijk, maar lag aan een drukke straat. En helaas vinden mensen het normaal om midden in de nacht over straat te schreeuwen. Dus toch weer de earplugs in en proberen verder te slapen.

Uiteindelijk sta ik rond 8 uur op en neem weer een heerlijke douche. Ik ben een beetje mijn ritme kwijt merk ik, want ik kom niet goed op gang. Is ook helemaal niet erg, want ik heb nog tijd genoeg voor ik moet uitchecken. Ik rommel een beetje rond en pak uiteindelijk mijn backpack en loop richting de kathedraal.

20220908_09380020220908_09472920220908_09495420220908_153121

Op het eerste de beste terras zie ik Karen en Dominik zitten en ongeveer gelijk met mij schuiven ook Allen en Alen aan. Ik neem rustig een theetje en ontbijtje. Het personeel is daar alles behalve relaxed. Het is complete chaos en als ik wil afrekenen ben ik in staat om zonder te betalen weg te lopen. Het duurt eeuwen! Maar niet betalen, daar ben ik dan weer te netjes voor.

Omdat het gisteren en vandaag best koud was, ben ik na het ontbijt op zoek gegaan naar een extra lange broek. In de strijd tegen de kilos heb ik besloten maar 1 lange broek mee te nemen. Maar als ik die overdag draag tijdens het wandelen en deze moet wassen, heb ik voor de avond niets meer. Dat vind ik geen fijn idee. Dominik wees me op een outdoor winkel in de buurt en het lukt om daar een broek te bemachtigen.

Later in de middag spreek ik 2 pelgrims die zitten te wachten voor de wasserette. Zij vertelt dat ze nog een warmer jack nodig heeft, dus op mijn beurt geef ik haar het adres van de winkel. Pelgrims horen elkaar te helpen op de camino.

Met een gloednieuwe broek in mijn backpack loop ik langs de albergue om te kijken of die al open is. Ik heb gezien dat het een albergue is met 150 bedden dus ik ben benieuwd hoe groot de slaapzalen zijn. Dat valt gelukkig enigszins mee. De ruimte is groot, maar wel met muurtjes ertussen. Dat geeft enige privacy.

20220908_124114

Na het inchecken en het droppen van mijn backpack loop ik naar de kathedraal. Ik word gelijk herkend als peregrino (pelgrim), waardoor ik korting krijg op de entree.

20220908_124446

Wauw, wat een prachtige kathedraal! Ik kom ogen te kort om alles te goed te zien. Maar na 1,5uur vind ik het welletjes.

20220908_14015320220908_14342320220908_15054020220908_150843

20220908_152322

Ik doe nog een paar boodschappen voor morgen en koop een colaatje en wat lekkernijtjes waar ik lekker van geniet op een bankje in de zon, met uirzicht op de kathedraal.

IMG-20220908-WA000120220908_163008

Anja vraagt me om vanavond samen te eten om 19.30 uur. Ja natuurlijk, leuk! Ik ben best moe van een dagje stad, dus besluit ik nog even op bed te gaan liggen in de albergue.

Morgen weer aan de wandel!

1. Marian Florissen-Schuurman:
    8 september 2022
    Voor al die kerken zou ik dan ook wel de route willen volgen….mooie plaatjes
  2. Ⓜ️Marleen Kaarsemaker - van der Kuip:
    8 september 2022
    Fijn om jouw selfies te zien, de kathedraal is prachtig, maar jouw glimlach....#wauw #wateenervaring #knappedame
  3. Ingrid:
    8 september 2022
    Wat een prachtige kathedraal. En leuke foto van jou in vol pelgrim ornaat😍
  4. Kristīne:
    8 september 2022
    Ik ben vooral benieuwd naar de kenmerken die jij nu hebt zodat jij herkend wordt als een pelgrim! 😀